Greenia – οικολογικη ομαδα ΣΦΠΕ

‘Ηρθε η οικολογική οδήγηση Ιανουαρίου 12, 2009

Filed under: νέα απ' όλη την ελλάδα — Greenia @ 4:06 μμ

12 Ιανουάριος 2009

“Μακεδονία”

 

Αλλά λίγοι φαίνεται να γνωρίζουν με ποιον ακριβώς τρόπο θα ενταχθεί στην ύλη των εξετάσεων των υποψήφιων οδηγών

 

Της Στελίνας Μαργαριτίδου

 
Μπορεί οι αρχές της οικολογικής οδήγησης (
ecodriving) να έχει εξαγγελθεί ότι εισάγονται στην εκπαιδευτική και εξεταστική διαδικασία από τις αρχές της νέας χρονιάς, ωστόσο κανείς από τους αρμόδιους φορείς και κυρίως οι ιδιοκτήτες σχολών οδηγών φαίνεται να έχουν ενημερωθεί για τις λεπτομέρειες αυτής της εξέτασης.
Το Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ), ως εποπτευόμενος φορέας της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και του υπουργείου Ανάπτυξης, έχει αναλάβει τη διάδοση της οικολογικής οδήγησης, κάνοντας μια καμπάνια ενημέρωσης για το θέμα. Κανείς όμως δεν φαίνεται να γνωρίζει με ποιον ακριβώς τρόπο η οικολογική οδήγηση θα ενταχθεί στην ύλη των εξετάσεων των υποψήφιων οδηγών, αλλά και πώς θα γίνει η εκπαίδευση των οδηγών.

Η είδηση που έχει αναρτηθεί στις πιο ενημερωμένες σελίδες των ιδιοκτητών σχολών οδηγών αναφέρει τα εξής:

«Ήδη εστάλη στις αρμόδιες διευθύνσεις των νομαρχιών και στις ομοσπονδίες εκπαιδευτών η διδακτέα ύλη και οι σχετικές ερωτήσεις, οι οποίες συμπεριλαμβάνονται στο μηχανογραφικό σύστημα εξέτασης, προκειμένου να εξετάζονται οι οδηγοί τόσο κατά τη θεωρητική όσο και κατά την πρακτική εξέταση».
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών «η οικολογική οδήγηση περιλαμβάνει μείωση της κατανάλωσης καυσίμων μέχρι και 25%, προστασία του περιβάλλοντος, λιγότερα ατυχήματα, σημαντική μείωση της ηχορύπανσης, αλλά και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα».
Ωστόσο, όπως υποστηρίζουν στη «Θ» οι εκπαιδευτές, καμία επίσημη ενημέρωση δεν έχει γίνει προς το παρόν.

 

Τι περιλαμβάνει η οικολογική οδήγηση. Στόχος της οικολογικής οδήγησης είναι η ασφάλεια του οδηγού, η καλή συντήρηση του αυτοκινήτου, αλλά κυρίως η προστασία του περιβάλλοντος. Πώς όμως επιτυγχάνεται αυτό;
Οι εκπομπές των ρύπων από το αυτοκίνητό μας περιορίζονται δραστικά, κυρίως λόγω του τρόπου που οδηγούμε.

«Πρέπει να αποφεύγουμε τις απότομες στροφές, τα κορναρίσματα, τα μαρσαρίσματα. Σκοπός της οικολογικής οδήγησης είναι να οδηγούμε ήρεμα σε χαμηλές στροφές. Εάν οδηγούμε με 2.500 στροφές και δεν βάζουμε στο κιβώτιο ταχυτήτων μεγαλύτερη θέση από την τρίτη, εάν δηλαδή διατηρούμε μια μέση ταχύτητα γύρω στα 80 – 90 χιλιόμετρα την ώρα, όπως κάνουν για παράδειγμα πολλοί οδηγοί ταξί, τότε θα έχουμε οικονομία στα καύσιμα έως και 40%», λέει στη «Θ» ο μηχανολόγος μηχανικός και ιδιοκτήτης σχολής οδηγών Πρόδρομος Προδρομίδης.
Όπως υποστηρίζουν οι υπεύθυνοι του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ), «η οικολογική οδήγηση αποτελεί και επίσημα ένα από τα σημαντικότερα μέτρα πολιτικής της Ε.Ε. για τις κλιματικές αλλαγές αλλά τη βελτίωση της αποδοτικότητας των οδικών μεταφορών, το οποίο θα ενσωματωθεί στην επίσημη διαδικασία εκπαίδευσης των νέων οδηγών και την ενημέρωση ή επανεκπαίδευση των παλαιών οδηγών.

 

Οικολογική και οικονομική οδήγηση. «Η αλήθεια είναι ότι στα περισσότερα σημεία της, η οικολογική οδήγηση είναι ταυτόσημη με την οικονομική οδήγηση», τονίζει ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Πέτρος Κρητικός. 
H  άποψη που σήμερα υιοθετείται στις περισσότερες από τις προηγμένες χώρες του κόσμου είναι ότι μπορούμε να μετακινηθούμε πιο φθηνά, μην επιβαρύνοντας το περιβάλλον. Μια τέτοια πρόταση υιοθετείται, αν κανείς χρησιμοποιήσει τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Οι συγκοινωνιολόγοι, ωστόσο προχωρούν ακόμη περισσότερο, τονίζοντας ότι στους σύγχρονους αυτοκινητόδρομους όπως είναι η Εγνατία οδός αποφεύγονται οι απότομες κλίσεις στο οδόστρωμα και η κακή οπτική. Ειδική μέριμνα λαμβάνεται εξάλλου για τη δυνατόν λιγότερη όχληση στο φυσικό τοπίο.

 

Επτά πρακτικές συμβουλές

 

Είναι δυνατόν να αυξηθεί δραστικά η απόδοση του αυτοκινήτου σας, ενώ γλιτώνετε μία περιουσία σε πετρέλαιο, αλλά και μειώνονται οι εκπομπές καυσαερίων; Ορισμένα «μυστικά», που δημοσιεύονται σε μία βρετανική εμπορική ιστοσελίδα με επίκεντρο την οικολογία, το Nigels Eco store:

1. Επιταχύνετε σταδιακά, αποφύγετε να πατάτε απότομα φρένο, όταν ανάψει κόκκινο.

2. Διατηρήστε χαμηλές στροφές και οδηγείτε κάτω από το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους ταχείας κυκλοφορίας.

3. Σβήνετε τη μηχανή, αν πιστεύετε ότι θα είστε σταματημένοι σε κίνηση για περισσότερα από περίπου 10-15 λεπτά.

4. Ξεφορτωθείτε κάθε άχρηστο βάρος -ευκαιρία να καθαρίσει και το πορτ μπαγκάζ!

5. Αφήστε το αυτοκίνητο να κυλήσει (αν είναι ασφαλές) σε κατηφοριές ή μέχρι να φτάσετε στο φανάρι που έχει γίνει κόκκινο, πατώντας συμπλέκτη και αφήνοντας να πέσουν οι στροφές της μηχανής.

6. Μη χρησιμοποιείτε air condition, αν δεν είναι απαραίτητο.

7. Βγάλτε τις μπάρες της οροφής, όταν δεν τις χρειάζεστε. 

Advertisements
 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s